Make-up artistul Mirela Vescan povesteşte ce înseamnă machiajul de televiziune şi rolul pe care îl joacă în acest domeniu. Sursa: EVZ
Despre o vedetă văzută la te levizor, de cele mai multe ori, se poate spune că are un ten perfect, însă atunci când iese de sub lumina reflectoarelor, faţa nu mai are aceeaşi strălucire. Prima regulă de care Mirela Vescan, unul dintre cei mai renumiţi make-up artişti din România, ţine cont pentru un machiaj de televiziune ideal sunt fardurile.
"Între machiajul de zi cu zi şi cel de televiziune, di fe renţa este, în primul rând, la texturi. Fardurile de cosmetică decorative care se găsesc în ma gazine nu sunt profesionale. Sunt farduri care au putere medie de acoperire, trebuie să ofere naturaţele şi cu totul alte funcţiuni. Machiajul tehnic de televiziune presupune farduri profesionale, care pot fi găsite doar în magazine specializate. Este mult mai simplu acest timp de machiaj, dar este dificil de abordat. Şi asta pentru că fardurile profesionale au alt tip de aderenţă şi de culoare, până la urmă. Foarte importantă este baza de machiaj, dacă pui un fond de ten profesional pe jumătate de faţă şi rămâne cealaltă jumătate de faţă nefardată, vei vedea o diferenţă extraordinară", explică make-up artistul.
Practic, machiajul de televiziune trebuie realizat cu nuanţe de maro şi oliv, astfel încât umbrele să pară naturale, precizează Vescan.
Reguli stricte
"Texturile sunt mate şi trebuie ţinut cont de corecţii. Se umbresc lateralele nasului întotdeauna, trebuie accentuaţi pomeţii, cu pudre puţin mai închise la culoare, cam cu două tonuri în raport cu pudra folosită pe toată faţa. De asemenea, conturul feţei trebuie umbrit. Pe urmă, trebuie să apelăm la lumini care se aplică pe centrul frunţii şi podul nasului, astfel încât un nas perfect, micuţ, fin, parizian poate să apară ca o mărg