Gigantul american Coca-Cola, prezent pe piata bauturilor racoritoare carbonatate cu branduri de miliarde de dolari, pariaza ca urmatorul pas decisiv in dezvoltarea companiei va fi legat de marcile de nisa, informeaza Adage.com.
Din categoria bauturilor racoritoare carbonatate fac parte foarte multe start-up-uri. Peste 3.000 de branduri se regasesc in acest segment de piata, cu toate acestea doar 3% ajung sa genereze afaceri de 20 mil. dolari, evolutie pe care Coca-Cola o catalogheaza drept “o dovada a conceptului”, spune Mary Ann Somers (foto), vicepresedinte de strategie si marketing al companiei.
Urmarind cresterea industriei in ultimii 10 ani, Somers a precizat ca jumatate din acest avans se datoreaza brandurilor mici. In plus, din cele 3.000 de branduri din categoria mentionata, doar 33 valoreaza miliarde de dolari.
Pentru a atinge din nou pragul de un miliard de dolari, Coca-Cola urmareste brandurile noi, cu potential si care pot avea succes si in Statele Unite ale Americii.
Compania aloca mai mult timp observarii pietele cu o influenta mai ridicata precum New York si Los Angeles. In acest sens, majoritatea echipei nu se afla in birouri, ci in magazine. “Vrem sa avem feed-back direct de la consumatori. Nu voi sta in birou sa aud doar rapoarte de cercetare, iesim pe teren”, spune Somers.
Printre brandurile mici dezvoltate de companie se numara Fuze, Nos, Zico si Honest Tea.
Profitul net al grupului american Coca-Cola a crescut cu 8% in trimestrul al treilea, la 2,06 miliarde de dolari.
Veniturile nete operationale au crescut cu 5%, de la opt miliarde de dolari in iulie-septembrie la 8,43 miliarde de dolari in trimestrul al treilea al acestui an.