Administratorul societăţii băimărene General Jobs, acuzată că ar fi înşelat mai multe persoane, spune că el i-a consiliat doar pe oameni, dar nu ştie cine e de vină. Florian Maxim este nemulţumit de acuzaţiile ce i-au fost aduse în „Adevărul de Seară“ din 29 octombrie şi susţine că nu este responsabil de încurcătura creată.
În luna septembrie, 28 de români dornici să muncească în Spania au fost înşelaţi de firmele angajatoare din ţară la care aceştia apelaseră. Din lipsa banilor, oamenii au semnat documentele date de societăţi fără să clipească. Ajunşi în Spania, ei au fost abandonaţi, iar o parte s-a întors acasă. Una din firmele implicate este General Jobs din Baia Mare. Administratorul acesteia, Florian Maxim, a reacţionat, astăzi, la trei zile de la apariţia unui material în „Adevărul de Seară“ referitor la reclamaţiile unor persoane. Îl redăm în continuare, cu specificaţia că reporterul a încercat să-i contacteze pe reprezentanţii firmei.
R.: La Protecţia Consumatorului Maramureş există reclamaţii împotriva firmei dumneavoastră. Cum comentaţi?
M.F.: Referitor la cele patru persoane care au reclamat. Ele nici n-au ajuns la angajator, cu toate că au avut un contract individual de muncă semnat. Nici n-au ajuns să vadă condiţiile de muncă, de trai, că n-au vrut să meargă. Angajatorul nu este obligat să le pună la dispoziţie un mijloc de transport de lux.
R.: Reclamanta din Alba Iulia spune că i-a fost teamă să meargă cu persoanele care au venit să-i ia pe ea şi pe ceilalţi. Cum comentaţi?
M.F. Trebuia să meargă să vadă condiţiile. Că acei oameni au fost de altă „culoare“, asta e deja discriminare. Nu toată lumea care este mai bronzată este de etnie rromă.
R.: Îl cunoaşteţi pe angajatorul spaniol?
M.F.: Nu. Firma din Braşov are contractul de colaborare cu acesta, nu noi.
R.:Aţi stat de vorbă cu angajatorul spaniol?