România mai are în prezent 30 de avioane de luptă MiG 21 LanceR, de care însă trebuie să scape până anul viitor. Un nou accident produs luni şi soldat cu doi morţi arată încă o dată că aceste avioane sunt învechite.
Avioanele Mig 21 LanceR sunt o versiune modernizată a supersonicului de vânătoare MiG 21. Primul zbor al avionului de luptă Mig 21 LanceR a avut loc în 1995, iar din 1996 au început să fie livrate armatei române.
În cei 15 ani de existenţă şi folosire, istoria MiG 21 LanceR consemnează o serie de accidente cu victime.
Primul accident a avut loc la 17 august 1999, când un aparat al Bazei Aeriene 95 a fost distrus, din cauza unei erori de pilotaj.
În 15 martie 2000, un alt MiG 21 LanceR şi-a rupt jamba de la trenul de aterizare pe pista de la Giarmata. Un eveniment similar a avut loc la sfârşitul lunii februarie 2001, când din cauza unei păsări un avion al Bazei Aeriene 86 a fost distrus, iar pilotul a decedat.
În 13 iulie 2001, un alt MiG-21 LanceR aflat în zbor de probă la Aerostar se prăbuşea la circa 60 de kilometri de Bacău, într-o zona muntoasă. Pilotul a scăpat prin catapultare.
Un alt pilot a decedat, în 21 februarie 2002, după ce aeronava pe care o pilota s-a prăbuşit într-o baltă , la nord de Călăraşi, din cauza unei ciori. Peste numai o lună, în 26 martie, lângă Sânduleşti, un alt MiG 21 LanceR aparţinând Grupului 71 Aviaţie Turda se prăbuşea, pilotul reuşind să se salveze prin catapultare, după ce în prealabil a făcut eforturi disperate să ghideze aeronava într-o zonă nelocuită.
În 9 octombrie 2002, în apropiere de Bacău, un MiG 21 LanceR a pierdut o bombă de 250 de kilograme care a căzut în apropierea unui depozit de combustibil. Din fericire, nu s-au produs pagube importante.
La câteva zile după, tot la Bacău, un alt LanceR s-a prăbuşit imediat după decolare, în 23 octombrie 2002. Pilotul a