Contextul economic actual se caracterizează prin globalizarea pieţelor şi concurenţa internaţională, în condiţii de criză economică. Pentru a supravieţui acestor noi provocări, companiile trebuie să răspundă cererilor şi exigenţelor diferenţiate ale clienţilor, prin sporirea varietăţii de produse, reducerea duratei de lansare pe piaţă a produsului, în paralel cu creșterea duratei sale de viaţă.
Pe lângă realizarea de produse noi, la momentul dorit, cu costuri reduse şi de bună calitate, companiile trebuie să lanseze pe piaţă produse care se vând, nu doar produse care funcţionează.
Dezvoltarea continuă și într-un ritm accelerat a inovațiilor din industria auto, impune utilizarea celor mai complexe și mai inovative tehnologii software în fiecare etapă din ciclul de viață al unui produs. Numai în acest fel se pot eficientiza și automatiza toate procesele din cadrul companiei, ducând implicit la creșterea productivității.
Product Lifecycle Management (PLM) este o abordare de business integrată bazată pe informație, formată din oameni, procese/practici și tehnologie, care se referă la toate aspectele din viața unui produs, de la proiectare până la producție, utilizare și întreținere, culminând cu scoaterea din funcțiune și reciclarea, cu scopul de a crește eficiența și productivitatea companiei.
La nivel global, cel mai utilizat sistem PLM este Teamcenter (peste 5,5 milioane de licențe), fiind dezvoltat de compania Siemens PLM Software. Acesta este utilizat atât de către marii producători auto, cât și de furnizorii de componente și piese de schimb. Câteva dintre beneficiile aduse de utilizarea Teamcenter sunt colaborarea în timp real între departamentele companiei sau între companie și furnizorii săi externi, utilizarea unei singure surse de informații, precum și îmbunătățirea lucrului în echipă.
În România, partenerul Siemens PLM Softwa