Ministrul Turismului, Elena Udrea, a declarat astăzi că identitatea vizuală a brandului turistic al României a fost declarată originală şi unică de către Oficiul Internaţional pentru Invenţii şi Mărci (OHIM) şi Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci (OSIM), care au şi înregistrat-o.
"În 28 octombrie, logoul turistic a trecut şi de OHIM. Îl vom folosi în toate campaniile viitoare", a afirmat într-o conferinţă de presă ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Elena Udrea.
Citiţi şi:
România va fi promovată ca destinaţie turistică pe Facebook
Ministrul a mai spus că în urmă cu o lună a primit răspunsul celor de la OSIM, prin care brandul turistic de ţară a fost declarat original şi unic, fiind astfel înregistrat oficial de minister la acest organism.
Totodată, Udrea a afirmat că a primit o declaraţie de la Tom Nulens (despre care presa a scris că ar fi fost creatorul unei frunze similare folosită de o firmă din Marea Britanie, n.r.) că frunza din creaţia grafică aferentă brandului turistic al României este un desen original şi că nu-i aparţine.
"Cel despre care s-a scris că ar fi creator ne-a dat o declaraţie în care specifică faptul că nu este vorba de un produs identic, ci este un desen original şi îl recunoaşte ca atare. În aceste condiţii, brandul României este considerat original pe piaţa internă şi internaţională şi îl vom folosi în toate campaniile viitoare, inclusiv în cea pe care o vom derula împreună cu Facebook", a declarat Udrea. Vezi aici detalii.
Brandul de turism a fost realizat de asocierea THR - Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA - Taylor Nelson Sofres.
Lansat în 29 iulie la Shanghai (China), la Expo 2010, brandul invită la explorarea "grădinii carpatice" în culori vii, predominant nuanţe de verde, dar şi albastru, galben şi portocaliu. În centrul logoului apare