Regionala CFR Timişoara a fost restructurată, conform planului avansat cu luni în urmă de fostul ministru al Transporturilor Radu Berceanu, şi comasată cu cea din sudul ţării, noua structură purtând numele Regionala CFR Banat – Oltenia şi având sediul la Craiova. Sursa: Adi Pîclișan
Reorganizarea de la Timişoara face parte dintr-un plan mai amplu al ministerului condus acum de Anca Boagiu care prevede eficientizarea comercială a transportului feroviar, prin restrângerea la jumătate a numărului de sucursale (din cele opt existente au mai rămas doar patru: Cluj-Napoca, Craiova, Iaşi şi Constanţa).
Se tem de disponibilizări
Sindicaliştii timişoreni se aşteaptă la disponibilizări masive. Potrivit liderului sindical al mecanicilor de locomotivă de la Timişoara, Ion Boloş, cel puţin 80 de persoane din conducerea operativă a CFR Marfă ar putea fi date afară în perioada următoare, pentru că, odată cu noua structură, nu îşi mai au obiectul muncii.
"Nu putem rămâne indiferenţi faţă de ultimele evenimente care au avut, şi urmează să mai aibă loc, la Regionala CFR Timişoara. Poarta de intrare a ţării a fost închisă. Nu putem asista pasivi la uciderea CFR-ului. Ne împotrivim total", a declarat viceprimarul Timişoarei, Sorin Grindeanu.
Planul de reorganizare a companiei CFR Călători, care prevedea şi disponibilizarea în 2011 a 2200 de angajaţi la nivel naţional, închiderea a cinci puncte de lucru (printre care Oraviţa, Caransebeş şi Lugoj), plus închiderea mai multor linii considerate nerentabile nu a fost încă avizat de ministrul Transporturilor.