Cu greu poti sa crezi ca MIG-21 LanceR mai poate fi fiabil multa vreme. Resursa acestuia este una limitata, aceasta fiind de fiecare data prelungita si apoi prelungita din nou. Nu au existat resurse financiare pentru a se cumpara avioane militare noi, desi de cativa ani se cocheteaza cu aceasta idee.
In anul 1997, au fost incepute modernizarile la MIG-21 LanceR, modernizari realizate de catre compania romano-israeliana Elbit Aerostar. Cu aceasta ocazie au fost imbunatatite aeronavele atat ca parte de motor, cat si ca parte de aparatura de bord.
Au fost de asemenea pregatite pentru modul de lupta Aer-Aer si Aer-Sol. O alta caracteristica importanta oferita aeronavelor a fost imbunatatirea zborului pe timp de noapte si noua interfata Om-Masina prin intermediul calculatoarelor de bord si a castii.
Chiar daca in ultimii ani am asistat neputinciosi la accidente aeronautice in care au fost implicate batranele MIG-21 LanceR, schimbarea acestora, casarea lor, este inca un deziderat greu de indeplinit.
Ultimul accident aviatic s-a soldat cu moartea unui alt pilot experimentat la Arad, comandorul Dan Ghica, noiembrie 2006. Cu doi ani in urma, doua aeronave MIG 21 LanceR s-au ciocnit in aer in zona localitatii Cristesti, Mures. Acestea erau intr-o misiune de recunoastere, efectuand zbor de instructie. Ambii piloti au reusit sa se catapulteze.
De data aceasta, cei doi piloti decedati, doi dintre cei mai experimentati si cei mai buni, au avut parte de ultimul lor zbor. Capitan-Comandorul Laurentiu Chirita si Capitan-Comandorul Sorin Traian Avram stiau de fiecare data riscurile pe care si le asumau. Cu toate acestea, pasiunea lor pentru zbor i-a adus mereu si mereu in carlinga acestor MIG-uri.
Cate vieti mai trebuie sa fure MIG-urile pana cand se vor aloca banii necesari achizitionarii unor aparate de zbor, da