Unul dintre simbolurile industriei americane a dispărut : marca Pontiac. Veche de 84 de ani, marca Pontiac, ale cărei modele le-am admirat de multe ori în filmele produse de Hollywood îşi trăia ultimele clipe încă de anul trecut, când compania General Motors a decis să o abandoneze.
Unul dintre simbolurile industriei americane a dispărut : marca Pontiac. Veche de 84 de ani, marca Pontiac, ale cărei modele le-am admirat de multe ori în filmele produse de Hollywood îşi trăia ultimele clipe încă de anul trecut, când compania General Motors a decis să o abandoneze.
Este o pierdere importantă, întrucât Pontiac era al treilea producător de automobile în termeni de vânzări. Câteva mii de persoane şi-au pierdut locul de muncă, industriile furnizoare au pierdut un client important, iar reprezentantele auto care comercializau modelele companiei le vor vinde începând de marţi, 2 noiembrie, la preţ de maşini uzate.
Există colecţionari interesaţi, dar modelele mărcii nu prea mai interesau. De la maşinile cu alură sportivă produse în anii '60 şi '70, între care amintim celebrele modele GTO şi Firebird, Pontiac ajunsese să producă berline obişnuite pentru familişti, cu alte cuvinte şi-a pierdut originalitatea, ceea ce a şi dus la declinul companiei. Vânzările au scăzut foarte mult : dacă în anii '70 compania vindea un milion de maşini pe an, în 2008 ajunsese să vândă numai un sfert.
Important este că pentru colecţionari, marca va trăi întotdeauna : un muzeu ce reuneşte toate modelele Pontiac a fost inaugurat în statul Illinois.
Declinul industriei auto americane este evident. În ultimii doi ani, industria auto americană a pierdut două sute de mii de locuri de muncă, adică 15% din efectivele sectorului, iar unii producători au putut fi salvaţi de la faliment numai cu preţul preluării acestora de către firme străine, cum a fost cazul Chrysler, al doilea