Din 2006 plătim din greu pentru o autostradă care ar trebui să lege Capitala de centrul ţării. Visul, pe hârtie: Bucureşti-Braşov ne-a costat până acum 81 milioane de euro. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) a avut grijă de drumul european către munte. Din păcate, grija companiei nu se regăseşte şi în confortul călătorului.
Practic, România plăteşte din 2006 pentru porţiunea dintre Capitală şi Braşov care nu este însă nici acum funcţională. Astfel că, potrivit raportului de plăţi efectuate de CNADNR către diverşi consultanţi şi constructori, sumele alocate pentru o autostradă "niciodată gata" se ridică la zeci de milioane de euro. S-au găsit bani pentru revizuiri de proiecte tehnice, consultanţă sau asistenţă. În final, din 2006 şi până acum am plătit 5.100.000 de euro numai pe hârţogăraie pentru tronsonul Bucureşti-Braşov. Ulterior, actele adiţionale au scumpit o parte din tronsonul spre Braşov, mai exact Bucureşti-Ploieşti, modificările de soluţii costând aproape 76 milioane de euro! În 2010, contractul pentru tronsonul Comarnic-Braşov se termină chiar înainte de a începe. Vorbim despre primul contract de concesiune din istoria nescrisă a autostrăzilor româneşti. Doi ani s-a străduit statul român prin CNAdnr să pună pe roate această înţelegere.
Contractul trebuia alocat în acest an, după lupte grele, cu asocierea preferată de Ministerul Transporturilor, Vinci şi Aktor. Înţelegerea a căzut însă la scurt timp. Surse din companie vorbesc de comisioane de 1,7% din valoarea proiectului - aproximativ 2 miliarde de euro, încasate de oamenii de la butoane din CNADNR. Final de afacere - doi ani de consultanţă, comisioane şi înţelegeri - zero kilometri de autostradă. Licitaţia s-a târguit încă din 2008, de pe vremea fostului director al Companiei, Dorin Debucean. Favoriţii, cei de la Vinci şi Aktor, promiteau să ne dea