Aproximativ 60% dintre angajaţii din România nu sunt ataşaţi de compania la care lucrează, relevă un studiu realizat de compania de cercetare de piaţă GfK România. Sursa: SHUTTERSTOCK
Totodată, patru din zece angajaţi manifestă un nivel ridicat de ataşament faţă de angajator. La sondaj au răspuns online, în luna septembrie, 602 persoane active profesional cu educaţie medie şi superioară.
Echipa îi leagă cel mai mult pe români de locul de muncă. Asta implică respect reciproc, spirit de camaradenie, un sentiment de responsabilitate faţă de atingerea obiectivelor importante, dar şi schimbul de informaţii şi cunoştinţe.
Un alt avantaj al angajatorilor care îi ţin ataşaţi pe salariaţi este modul în care firmele reuşesc să transmită obiectivele individuale şi criteriile în funcţie de care acestea pot fi atinse, precum şi transparenţa financiară a companiei, potrivit studiului GfK România.
Comunicare proastă între şefi şi angajaţi
Din păcate însă, feedback-ul către angajaţi nu evidenţiază punctele tari ale acestora.
"Cu toate că un segment relativ mare dintre cei intervievaţi consideră că pot avea un dialog deschis cu managerul lor direct despre dezvoltarea lor profesională, ce lipseşte în acest moment este un sistem de tip meritocraţie care să stea la baza deciziei de avansare, dar şi interesul manifest al top managementului în ceea ce priveşte dezvoltarea carierei angajaţilor", declară Marina Udroiu, expert în cercetare organizaţională, specialist GfK Employee Engagement Tool.
Moldovenii şi ardelenii, mai puţin ataşaţi de job
Cei mai dedicaţi angajaţi sunt cei din Muntenia, Dobrogea, Oltenia, unde aproape jumătate dintre lucrători sunt ataşaţi de companie. La polul opus se situează Moldova şi în Transilvania cu 37% dintre salariaţi legaţi de firmă.
Studiul GfK mai relevă fap