Vânzările de maşini în Franţa şi Spania au scăzut semnificativ în octombrie deoarece piaţa auto din Spania a continuat să fie afectată de încheierea programului 'Rabla', iar în Franţa reducerea subvenţiei nu a fost suficientă pentru a preveni declinul vânzărilor.
În Franţa încă este în vigoare o subvenţie de 500 de euro acordată la achiziţionarea unui automobil nou dar vânzările au scăzut cu 18,7% în octombrie, la 171.449 unităţi.
În primele zece luni din 2010 vânzările de maşini în Franţa au scăzut cu 1,4% în Franţa. În octombrie, cel mai mare mare producător auto francez, PSA Peugeot Citroen, a înregistrat un declin al vânzărilor pe piaţa internă de 17,3%, în timp ce vânzările Renault au scăzut în Franţa cu 21,9%, faţă de perioada similară din 2009.
Subvenţiile acordate de guvernele europene pentru a-i încuraja pe şoferi să înlocuiască vechea maşină cu una nouă, mai puţin poluantă, s-au dovedit un succes dar producătorii auto se confruntă cu vânzări scăzute comparativ cu anul trecut, când programele 'Rabla' au stimulat vânzările.
În Spania programul de subvenţii auto s-a încheiat în iulie şi a coincis cu majorarea Taxei pe Valoarea Adăugată. Luna trecută vânzările auto pe piaţa spaniolă au scăzut cu 37,6% comparativ cu perioada similară din 2009, după un declin de 26,9% în septembrie, a anunţat ANFAC, Asociaţia Producătorilor Auto din Spania.
În Germania, cea mai mare piaţă auto din Europa, înmatriculările de maşini noi au continuat să scadă în octombrie, după un declin de 18% în septembrie. În Germania programul de subvenţii auto s-a încheiat în septembrie 2009.
SURSA: Agerpres