În viitor, toate fanteziile jucătorilor pe computer devin realitate.
Te afli pe un cîmp de luptă, ai o armă şi tragi cînd auzi în cap comanda celui pentru care joci. Singura regulă e să rămîi în viaţă, iar dacă rezişti 30 de meciuri în picioare, eşti liber. Aşa se vor juca oamenii, în viitorul apropiat, ne arată "Gamer", un SF spectaculos, în genul consacrat de "Matrix".
Hollywood-ul se răzbună
Industria jocurilor video înfloreşte şi pe timp de criză, iar producătorii de la Hollywood au început să se uite cu jind spre mediile virtuale, unde poveştile se construiesc interactiv. Unde se va ajunge oare?
"Gamer" dă un posibil răspuns: la o societate de jucători şi de avataruri ale jucătorilor, care interacţionează pe cîmpul de luptă sau în night-club-urile din "Society". Şi, deasupra tuturor, se află cel care cîştigă de pe urma jocurilor, un fel de Bill Gates malefic.
Creiere la comandă
În viitor, va fi inventat "nanotex"-ul, un ţesut înlocuitor de creier, care asigură legătura dintre jucător şi lumea jocului. Singurul antidot la aşa ceva este supereroul, interpretat aici de Gerard Butler.
"Gamer" e un amestec îndrăzneţ dozat de scene de război, scene hardcore şi intrigă poliţistă. Sînge, sex şi imaginaţie cît cuprinde! A fost filmat şi montat în viteză, pe digital, în 53 de zile. Oraşul viitorului, cu panouri multicolore şi ecrane uriaşe, a fost construit efectiv pe platouri. Iar pentru scenele de luptă decorul a constat în efecte speciale de ultimă oră şi nişte hangare părăsite.
Furtună în săli
Publicul din State l-a primit foarte bine, încasările la "Gamer" în primul week-end de la lansare ajungînd la 3,3 milioane de dolari. În schimb, criticii s-au împărţit în două tabere. Una care susţine că e un SF fără viitor. O alta, care i-a luat furtunos apărarea: "astfel de fi