Românii mănâncă hamburgeri, şaorme, falafel şi kebab în valoare de 2 miliarde de euro pe an, în timp ce "efortul" de a arde caloriile depuse îi costă doar 270-300 milioane de euro
Românii cheltuie anual în jur de 2 miliarde de euro pe produse de tip fast-food, potrivit estimărilor pieţei, din care numai şaormele ocupă 10% din totalul vânzărilor. Pofta de hamburgeri, cartofi prăjiţi, şaorme, falafel şi kebab a românilor nu este însă dublată şi de dorinţa de a arde caloriile acumulate. Într-un an, iubitorii de sport din România plătesc cam 270-300 de milioane de euro pe abonamentele în sălile de fitness, respectiv 25-30 de euro pe lună, în medie, conform calculelor realizate de Ziarul Financiar.
Tradus în produse fast-food, de exemplu, un abonament lunar la sală costă cât 50 de hamburgeri de 2,5 lei şi cât 13 şaorme de 10 lei. Cu alte cuvinte, pe piaţa fast-foodului se cheltuie anual sume de 15 ori mai mari comparativ cu sportul.
KFC România: vânzări de peste 131.000 de euro/zi
Pofta de mâncare fast-food a românilor are un corespondent în vânzările restaurantelor de profil, care anunţă cifre în creştere. Numai încasările lanţului KFC România - operat în sistem de franciză de către firma US Food Network, controlată de omul de afaceri Puiu Popoviciu -, au depăşit 100 milioane de lei (aproximativ 24 milioane de euro) în primele şase luni, potrivit datelor oficiale. Adică un plus de 12,8% faţă de primul semestru al anului trecut. Un calcul simplu arată că, în medie, românii au cumpărat zilnic produse pregătite după reţetele Kentucky Fried Chicken în valoare de aproximativ 556.000 lei (peste 131.000 euro). Asta în condiţiile în care veniturile angajaţilor s-au diminuat, iar preţurile produselor au rămas la nivelul din 2008. Dacă şi în a doua parte a acestui an lucrurile vor merge la fel ca în primele şase luni, oficialii lanţului de restaurante au