Pentru ca un copil cu probleme de învăţare să primească ajutor de la un cadru didactic specializat, părinţii trebuie să facă o cerere la Protecţia Copilului. Dacă e nevoie de logoped, procedura e mai simplă. Sursa: SHUTTERSTOCK
Elevii cu ADHD sau tulburări din spectrul autist, cei cu deficienţe mintale, cu tulburări în achiziţiile şcolare, cu sindrom Down sau diverse deficienţe fizice au dreptul de a fi asistaţi sau îndrumaţi gratuit de un profesor de sprijin.
Primul pas pe care trebuie să-l facă părinţii unui copil cu dificultăţi de învăţare este să se adreseze Comisiei pentru Protecţia Copilului din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului din fiecare judeţ şi sector.
În urma unei evaluări, comisia eliberează un certificat pe care părintele îl duce la şcoală, iar pe baza acestui act directorul şcolii solicită inspectoratului şcolar un profesor de sprijin.
62 de profesori la 650 de elevi, în Bucureşti
Adrian Cozma, inspector de specialitate pentru învăţământul special în cadrul Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti, spune că profesorii de sprijin lucrează cu cei mici pe baza unui plan de intervenţie personalizat, în funcţie de problemele şi capacităţile fiecăruia, iar lecţiile se desfăşoară fie la şcoala micuţului, fie la o altă şcoală unde există un grup de elevi cu probleme similare.
Din păcate, numărul acestor specialişti este mult mai mic faţă de cel necesar, iar acest lucru face ca timpul alocat fiecărui copil să fie prea mic în raport cu nevoile lui.
Cozma dă ca exemplu situaţia Capitalei, unde în acest an s-a solicitat ajutor pentru 650 de elevi, pentru care sunt disponibili doar 62 de profesori de sprijin. Norma acestora este de 16 ore pe săptămână, pentru un număr variabil de copii, ceea ce face ca, în unele cazuri, un copil să beneficieze doar de