Filmul gravitează în jurul lui Mark Zuckerberg (Jesse Eisenberg), un strălucit student la Harvard, dar care are mari probleme de socializare. Prima scenă a filmului ni-l arată pe Mark discutând aprins cu prietena lui despre accesul în cluburile de elită ale universităţii. De fapt, discuţia se poartă pe mai multe planuri, iar Mark vorbeşte foarte repede şi trece de la un subiect la altul cu o viteză ameninţătoare şi cu o superioritate vădită faţă de prietena lui, care se desparte de el în mijlocul conversaţiei. Supărat, Mark merge în cămin, postează la nervi pe blogul personal un mesaj jignitor la adresa fetei, îşi ia o bere din frigider şi concepe un site în care vizitatorii pot vota cea mai frumoasă fată din campus. Pentru asta, sparge toate reţelele de calculatoare ale universităţii ca să ia fotografiile fetelor, ceea ce îi aduce o sancţiune din partea conducerii, dar atrage atenţia gemenilor Winklevoss, studenţi mai mari şi plini de bani, care îi propun să facă o reţea de socializare online în interiorul Harvardului.
Zuckerberg acceptă, dar ia proiectul pe cont propriu şi porneşte reţeaua cu ajutorul unor colegi şi cu investiţia de 1.000 de dolari a celui mai bun prieten, Eduardo Saverin (Andrew Garfield). Reţeaua, numită thefacebook.com, are un succes enorm, se extinde în afara Harvardului şi, în mai puţin de 2 ani, atrage peste 5 milioane de utilizatori. Saverin munceşte din greu ca să obţină un profit financiar de pe urma reţelei, dar Zuckerberg e reticent faţă de ideea introducerii reclamelor. În plus, pleacă de la Harvard şi se mută în Silicon Valley, unde îl cooptează în proiect pe Sean Parker (Justin Timberlake), un alt geniu informatic, celebru după ce inventase Napster, programul prin care utilizatorii puteau descărca gratuit muzică de pe Internet. Între Zuckerberg şi Saverin intervin dezacorduri, iar acesta din urmă este practic îndepărtat din