Aproximativ 4 din 10 angajaţi din România au un nivel ridicat de ataşament faţă de compania pentru care lucrează, coordonatele faţă de care manifestă cea mai favorabilă atitudine fiind echipa de lucru – respectul reciproc, spiritul de camaradenie, sentimentul de responsabilitate faţă de atingerea obiectivelor importante, dar şi schimbul de informaţii şi cunoştinţe.
ceasta este una dintre principalele concluzii ale unui studiu, desfăşurat în luna septembrie a acestui an, de GfK România, în mediul online, pe un eşantion de 602 persoane active profesional, cu educaţie medie şi superioară, utilizatoare de Internet. Un alt capitol pilon în susţinerea performanţei unei companii faţă de care românii şi-au exprimat o atitudine favorabilă face referire la modul în care firmele din România reuşesc să transmită clar obiectivele individuale, criteriile în funcţie de care atingerea acestora se realizează, precum şi la transparenţa statusului financiar al companiei.
Cu toate acestea, feedback-ul către angajaţi pare să se concentreze într-o măsură mai mică pe punctele tari ale acestora. «Preocuparea faţă de dezvoltarea carierei oamenilor pe care îi conduc nu este, cel puţin în prezent, un punct forte al angajatorilor locali, aceasta fiind ultima arie din clasament în ceea ce priveşte gradul de satisfacţie al angajaţilor.
Cu toate că un segment relativ mare dintre cei intervievaţi consideră că pot avea un dialog deschis cu managerul lor direct despre dezvoltarea lor profesională, ce lipseşte în acest moment este un sistem de tip meritocraţie care să stea la baza deciziei de avansare, dar şi interesul manifest al top managementului în ceea ce priveşte dezvoltarea carierei angajaţilor», declară Marina Udroiu, expert în cercetare organizaţională, specialist GfK Employee Engagement Tool.
NIVELUL DE ANGAJAMENT 3,68
Activitatea profesională 3,77
Re