"Directorul nostru financiar spunea că industria curieratului e extrem de sexy, deşi alţii cred asta despre zonele de IT şi auto. Dar cineva tot trebuie să ducă lucrurile de la A la B şi dacă o facem chiar noi, e cu atât mai bine. Cu atât mai mult cu cât ne trec prin mâini 2% din PIB-ul mondial."
Carsten Helssen, directorul de comunicare şi marketing al UPS Europe, compania care transportă volumul cel mai mare de colete anual, vorbea târziu în noapte, pe aeroportul internaţional Köln - Bonn, despre munca pe care o face de peste 20 de ani, scrie revista BUSINESS Magazin.
Şi, după cum spune el, în cei aproape 40 de ani de activitate a companiei americane în Europa, toţi cei care au ajuns în vârful managementului au pornit de jos. E practic drumul de la simplu curier, care livrează bagajele de la depozit către clienţi, până la gestionarea unui mecanism care la prima vedere pare cel puţin copleşitor. Vă veţi întreba de ce am vorbit despre curierat noaptea şi de ce tocmai în aeroport. E firesc să fie aşa, iar povestea e cât se poate de simplă. Platformele curieriştilor, aşezate în apropierea aeroportului din Köln, denumit Konrad Adenauer, după numele primarului oraşului şi al primului cancelar al Germaniei, cel care a mutat capitala la Bonn după război, este goală în timpul zilei. Avioanele încărcate cu pachete din toate colţurile lumii încep să aterizeze abia după nouă seara. Şi nu e vorba de două-trei, ci de câteva zeci. De la micile ATR-uri cu o capacitate de sub zece tone până la coloşii care transportă peste o sută, precum impresionantul Boeing 767-400 Jumbo.
Cei 2.300 de angajaţi ai hub-ului UPS din Köln, cu toate joburile posibile - mai puţini pompieri şi doctori, după cum glumeşte Cartsen -, se ocupă de descărcarea zecilor de mii de colete, de sortarea lor în funcţie de destinaţie şi apoi de încărcarea în zborurile cargo corespunzătoa