Dacia Duster continuă seria succeselor. Deopotrivă criticat şi apreciat de presa internaţională, SUV-ul românesc pare să sfideze celelalte branduri auto consacrate chiar şi atunci când vine vorba de recunoaştere internaţională.
Inclus în lista celor 41 de candidaţi la titlul Maşina Anului în Europa 2011, Duster se pare că a convins juriul format din jurnalişti cu experienţă şi a reuşit să obţină un loc binemeritat în marea finală. Modelul scrie astăzi istorie pentru brandul românesc Dacia, care se înscrie astfel în elita industriei auto, alături de constructori cu greutate ca Alfa Romeo, Citroen, Ford, Nissan, Opel şi chiar Volvo.
Duster a fost anunţat oficial ca fiind unul dintre cei şapte finalişti ai concursului Car of the Year 2011 (COTY), alături de Citroen C3/DS, Alfa Romeo Giulietta, Volvo S60, Opel Meriva, Nissan Leaf şi Ford C-Max.
Juriul Maşina Anului 2011 în Europa este format din 59 de membri, care reprezintă 23 de ţări europene. Reprezentarea juriului este făcută în funcţie de mărimea ţării şi de importanţa acesteia în industria auto. Ţările care au cei mai mulţi membri în juriu sunt Franţa, Germania, Marea Britanie, Italia şi Spania, toate având câte şase membri în juriu.
Reacţia oficialilor Dacia din România nu a întârziat să apară. Fabrice Cambolive, directorul comercial Dacia, a declarat în urmă cu câteva minute: "Suntem mândri de faptul că Dacia Duster se numără printre cele 7 finaliste ale celei mai prestigioase competiţii auto din Europa.
Această selecţie vine să confirme calităţile unui produs românesc care reuşeşte o excelentă performanţă comercială pe cele mai exigente pieţe occidentale: Germania, Franţa, Italia. Cu cele peste 80.000 de comenzi înregistrate pâna acum în întreaga lume, Duster este un formidabil ambasador al mărcii Dacia şi al României".