Ministrul Mediului şi Pădurilor, Laszlo Borbely, a afirmat, marţi, că în anul 2011 românii ar putea plăti taxă auto de primă înmatriculare şi pentru autovehiculele dotate cu motorizări Euro 5, în timp ce taxele pentru maşinile Euro 1 şi Euro 2 ar putea 'creşte puţin'.
'În ceea ce priveşte taxa auto pentru 2011, există discuţii în cadrul comitetului înfiinţat la nivelul cabinetului primului ministru. La nivelul Ministerului Mediului, am finalizat o primă variantă a taxei auto pentru 2011. Schimbări spectaculoase nu vor fi. La Euro 5 vom introduce o taxă mică pentru că, de anul viitor, toate maşinile vor fi Euro 5, şi, eventual, vom creşte puţin probabil taxa la acele maşini mai vechi - Euro 1 şi Euro 2 , deci care deja chiar că nu prea mai au ce căuta în circulaţie. Repet, după părerea mea, în acest moment nu vor fi schimbări spectaculoase la nivelul noii taxe de poluare auto pentru anul viitor. Avem şi această recesiune şi nu cred că acum trebuie să mărim spectaculos aceste taxe', a afirmat Borbely.
Întrebat dacă ministerul de resort are în vedere introducerea unui nou tip de impozit anual pentru maşini, Laszlo Borbely a menţionat că nu se pune în discuţie o astfel de variantă.
'Nu se pune problema introducerea unui impozit anual în detrimentul taxei de primă înmatriculare. În momentul de faţă nu ne preocupă altfel de taxe, ci doar taxa auto de primă înmatriculare', a spus oficialul MMP.
La finele lunii septembrie, Ministerul Mediului preciza, într-un comunicat de presă remis AGERPRES, că noile valori ale taxei auto pentru anul 2011 nu au fost stabilite, până la acel moment stabilindu-se numai principii generale privind aplicarea acesteia, inclusiv plata taxei pe poluare pentru autovehiculele cu normă de poluare Euro 5.
Conform declaraţiilor anterioare ale ministrului Mediului, Laszlo Borbely, principiul c