Sâmbătă seară, în urma unei avarii la conducta de transport păcură aparţinând societăţii „Oil Terminal", câteva tone de păcură s-au scurs în sistemul de canalizare al străzii Theodor Speranţia. În puţin timp, la faţa locului au ajuns reprezentanţii societăţii RAJA SA Constanţa, ai Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Dobrogea şi „Oil Terminal", care au început imediat acţiunile de depoluare. În urma intervenţiei rapide, a fost delimitată zonă poluată, în sensul că au fost închise vanele de legătură cu staţia de pompare şi Staţia de Epurare Constanţa Sud, astfel că cele două locaţii nu au fost afectate. În schimb, cantitatea de produs petrolier scursă în sistemul de canalizare pluvială a ajuns în acvatoriul portuar prin dana 84, în zona „Convex", unde autorităţile au montat baraje antipoluante. Pe strada Theodor Speranţia, cei de la „Oil Terminal" au intervenit cu materiale absorbante şi au vidanjat sistemul de preluare a apelor pluviale din zonă. În urma cercetărilor efectuate împreună cu reprezentanţii Direcţiei Apelor „Dobrogea-Litoral", se va stabili cantitatea exactă de produs petrolier scursă. Până seara târziu, dar şi în cursul zilei de ieri, s-a lucrat intens pentru depoluarea şi ecologizarea sistemului de preluare a apelor pluviale şi a acvatoriului portuar. Sosiţi la faţa locului, poliţiştii au declarat că poluarea e posibil să fi fost provocată de hoţii de combustibil, iar, din cauza gazelor emanate, specialiştii afirmă că o explozie s-ar fi putut produce în orice moment.
Recidivantul OT
Numele firmei „Oil Terminal" nu este pentru prima dată implicat - cel puţin în cursul acestui an - în poluări din diverse motive. Una dintre ele a fost sesizată în luna mai, când peste o mie de litri de motorină s-au scurs în mare, tot în zona danei 84 a portului Constanţa. La acea dată, o conductă a „Oil Terminal" a fost găurită de hoţii de combusti