De anul viitor carnetele de muncă vor rămâne istorie, locul acestora fiind luat de evidenţa electronică. Potrivit articolului 298, alineatul 3 din Codul Muncii, de la 1 ianuarie 2011 nu se vor mai păstra şi completa carnete de muncă. Astfel, angajatorii care păstrează şi completează carnetele de muncă le vor elibera titularilor în mod eşalonat, până la data de 30 iunie 2011, la fel şi inspectoratele teritoriale de muncă ce deţin carnetele de muncă ale salariaţilor.
Pentru a se păstra o arhivă electronică a evidenţei cu privire la perioadele de stagiu de cotizare realizat în sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001, precum şi a veniturilor salariale aferente, utilizate la calculul pensiilor, s-a creat o arhivă electronică prin scanarea carnetelor de muncă. „Persoanele fizice şi juridice care deţin sau păstrează, potrivit legii, carnete de muncă sunt obligate să pună aceste documente la dispoziţia casei teritoriale de pensii, pe a cărei rază teritorială îşi au domiciliul sau sediul, până la data de 30 noiembrie 2010. Trebuie menţionat că ITM Mureş transmite, în vederea scanării, carnetele de muncă pe care le păstrează şi completează. Astfel, salariaţii ale căror carnete de muncă sunt păstrate şi completate de către ITM Mureş nu trebuie să-şi facă probleme cu privire la scanarea carnetelor de muncă deoarece această obligaţie se va îndeplini de către ITM Mureş”, a declarat Angelica Boroş, inspector şef la Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Mureş.
Vechimea în muncă dovedită cu documente de la angajatori
Până la data de 31 decembrie 2010 vechimea în muncă va fi dată de carnetele de muncă, însă după această dată nu vor mai fi completate, iar vechimea în muncă, meserie şi în specialitate se vor dovedi cu ajutorul documentelor eliberate de angajator. „După data de 1 ianuarie 2011, ca urmare a abrogării prevederilor privind c