Rezultatul final va fi anunţat la sfârşitul acestei luni, în urma votului a 56 de jurnalişti de specialitate din 23 de state
Primul model de teren care s-a calificat vreodată în finala concursului "Maşina Anului" în Europa, Duster, ar putea face o figură frumoasă în competiţia anuală organizată de COTY.
Pentru a se clasa cât mai sus, modelul produs în România trebuie să obţină note cât mai bune, preferabil 10 din 10 de la cât mai mulţi dintre cei 59 de membri ai juriului internaţional, reprezentând 23 de state (dacă se menţine aceeaşi structură a juriului ca anul trecut). Rezultatul votului final va fi anunţat la finele acestei luni.
Raportul calitate-preţ este imbatabil
Experţii susţin că avem deja câteva zeci de puncte asigurate, principalul avantaj al Duster fiind, după cum era de aşteptat, raportul preţ-calitate foarte bun. "Germanii, francezii şi italienii vor vota Duster deoarece l-au lăudat de fiecare dată când au avut ocazia. Englezii vor vota cu siguranţă altceva pentru că ei sunt mai dificili când vine vorba despre produsele din afara Marii Britanii, mai ales unul franţuzesc.
Celelalte naţii vor vota Duster pentru că şi pe pieţele lor modelul Dacia este imbatabil la preţ", a declarat pentru gândul Tudor Bratu, redactor şef ProMotor. Dacia a mai participat în acest concurs şi în 2008, tot cu Duster, însă nu a trecut de prima selecţie, care a contabilizat 41 de modele.
Pentru că statele sunt reprezentate de un număr diferit de jurnalişti de specialitate, Duster ar putea acumula, dacă estimările lui Bratu se dovedesc corecte, un total maxim de 180 de puncte, Germania, Italia şi Franţa având câte şase reprezentanţi în juriu, fiecare având la dispoziţie 25 de puncte pentru a nota fiecare dintre cele şapte modele finaliste, nota maximă permisă fiind 10.
VEZI AICI GALERIE FOTO CU MAŞINILE AFLATE ÎN COMPETIŢE
Şansele ca