Prima compactă Lexus din istorie este un hibrid. Lexus aruncă o armă secretă chiar în mijlocul segmentului compact premium. „Adevărul“ a testat-o în premieră.
Dimensional, CT 200 h este o compactă cât se poate de onestă. Are un ampatament remarcabil de 2,6 metri care-i permite un spaţiu generos pentru pasagerii din spate. Dar şi un portbagaj încăpător, de 375 de litri. Designul este ultima interpretare a limbajului „L-Finesse", obţinându-se un CX de doar 0,28.
Este şi cel mai uşor Lexus realizat vreodată. S-a folosit aluminiu, dar şi oţeluri de ultraînaltă rezistenţă, care au adus scăderi importante de greutate. Dacă tot vorbim despre distribuţia de mase, să mai spunem că centrul de greutate are o distribuţie de 60% faţă - 40% spate, însă este poziţionat la o înălţime mai mică decât la o compactă obişnuită.
Lexus CT 200h are aceeaşi tehnologie cu Prius, dar specialiştii Lexus insistă că tunning-ul poartă semnătura sa, iar software-ul care asigură managementul acestui sistem este unic pentru marca premium.
Sistemul produce 136 CP reuşind un consum mediu de numai 3,8 l/100 km. Emisia de CO2 este de numai 89 g/km, ceea ce în multe ţări europene înseamnă bonusuri substanţiale.
Atenţie la butonul sport!
CT 200h are - în afara setărilor cunoscute la hibridele lui Lexus, EV, Eco Mode, Power, Normal - şi o nouă setare Sport care se apelează printr-o rotaţie de buton la bord. Diferenţa între modurile „normal" şi „sport" este mai vizibilă decât la alte maşini care au sisteme similare.
Maşina devine mai veselă dintr-o dată, iar, dacă te năpusteşti peste pedală, vezi imediat reacţia motorului care relevă o maşină veselă, dornică să-ţi ofere ceva adrenalină. Desigur, dacă îţi propui să faci comparaţia cu vreun Porsche 911 Turbo, ar fi bine să renunţi din start...
CT 200h mai vine şi cu alte inovaţ