Reprezentantii companiilor active pe piata locala de publicitate online au pareri impartite in privinta anuntului de miercuri referitor la deschiderea unui birou Google in Romania. Evenimentul reprezinta "o amenintare mai directa pentru jucatorii locali", spune unul dintre reprezentantii industriei locale, contactati de HotNews.ro, in timp ce altii apreciaza ca efectele vor fi "in mod categoric pozitive" si ar urma sa contribuie la cresterea pietei locale.
Google a anuntat, miercuri, ca din noiembrie va fi prezent oficial si in Romania, printr-un birou deschis la Bucuresti si condus de Dan Bulucea, ex-Microsoft. Pe piata locala nu exista cifre exacte privind bugetele de publicitate online absorbite de Google, reprezentantii pietei avand propriile lor evaluari in acest sens.
Orlando Nicoara (Apropo Media) arata ca, in Romania, Google este astfel "o amenintare mai directa pentru jucatorii locali", dar atrage atentia ca seful biroului "vine din mediul corporatist (...) Par interesati mai mult de piata IT, de unde provine Dan Bulucea". Pe de alta parte, Aurora Toma (Logic Search - ARBOinteractive) spune ca deschiderea unui birou local era esentiala pentru Google, iar Alex Visa (HyperActive) apreciaza ca "la modul general, este un lucru pozitiv, ce va contribui direct la cresterea pietei". In ceea ce-l priveste, Mihai Fanache (Media Cafe, ce reprezinta vanzarile de publicitate Yahoo! in Romania) spune ca intrarea Google "probabil va accelera cresterea industriei (...). Daca piata devine mai competitiva, va fi mai bine."
Orlando Nicoara, Apropo Media:
"Este o amenintare mai directa pentru jucatorii locali. Cu sau fara birou local, Google ridica oricum destul de multi bani din piata romaneasca""Ramane de vazut echipa pe care si-o va construi Dan Bulucea, care nu este cunoscut pe piata locala de publicitate. In functie de echipa de vanzari ne