Proiectul european pentru realizarea unui şenal navigabil pe fluviu între Călăraşi şi Brăila ajunge la 46 de milioane de euro. Deşi în dreptul Gropeniului este o zonă care ar putea să dea bătăi de cap constructorilor, AFDJ spune că va trece la executarea lucrării în cel mai scurt timp.
Odată cu realizarea unui şenal navigabil, conform cererilor din proiect, se aşteaptă o revigorare a transporturilor navale şi a schimburilor de mărfuri.
„Îmbunătăţirea condiţiilor de navigaţie pe Dunăre între Călăraşi şi Brăila" este un proiect de 46 de milioane de euro, finanţat prin ISPA.
Lucrarea este cofinanţată de Comisia Europeană prin Facilitatea ex-ISPA, cu suma de 17,7 milioane de euro, diferenţa fiind asigurată de către Guvernul României din bugetul de stat.
CITEŞTE ŞI:
Ţeapă: Podul peste Dunăre de la Brăila se "construieşte" o dată la patru ani!
Exclusiv: Ultimele nave de luptă din flota României/Află de aici secretele bastimentelor fluviale prezente de Ziua Marinei la Brăila
200 de kilometri
Potrivit proiectului, va trebui executat un şenal navigabil utilizabil pe tot parcursul anului, cu o adâncime minimă de 2,5 metri şi o lăţime de 150-180 metri, pe o lungime de 200 de kilometri, între Călăraşi şi Brăila, între km. 375 şi km. 175. Este un proiect absolut necesar în condiţiile în care vara, mai ales, nivelul apei scade cu până la 80% fiind dispersat în canalele fluviului.
Brăila: Calea Călăraşilor intră în reabilitare/Citeşte aici în ce constau lucrările şi care este valoarea proiectului
Pragul de la Gropeni, în vizor
Adio, vapoare cu pasageri spre Delta Dunării!
Brăila, ca judeţ, are, după Tulcea, cel mai lung mal al fluviului. Cu toate acestea, singura problemă care se ridică în calea navigaţiei de mare tonaj este la Gropeni.
"Pentru această zonă am sol