Am începu interviul cu Cristiana Chira, director al Casei Corpului Didactic Mureş discutând despre proiectele finanţate din fonduri nerambursabile ale instituţiei, dar aceste proiecte pot rămâne fără obiect în cazul în care cadrele didactice nu se implică suficient şi nu apelează la aceste posibilităţi de perfecţionare.
Reporter: Aveţi ca parteneri în acest proiect două firme private. Cum se desfăşoară colaborarea cu mediul privat?
Cristiana Chira: Este o colaborare extraordinar de bună, sunt sigură că nu este singurul proiect în care cei de la Siveco sunt implicaţi. Project manager-ul din partea Siveco ne sprijină şi orice problemă este discutată cu coordonatori de proiect, atât cu coordonatorul de la Siveco, cât şi cu cel de la Centrul Tehne, care face parte din proiect. Totul se dsfăşoară foarte bine şi chiar nu am avut probleme de comunicare.
Reporter: Aţi vorbit de profesori europeni. Există la noi o deschidere a profesorilor către aceste proiecte sau este corectă perceţia că aceştia se rezumă la a citi din manual?
Cristiana Chira: Cred că, din afara sistemului educaţional percepţia este reală. Există, însă şi foarte mulţi profesori dăruiţi. Personal consider că, în momentul în care priveşti meseria de profesor ca o carieră trebuie să parcurgi nişte etape şi să fii conştient de posibilităţile care există. Pe lângă gradele profesionale care există, Casa Corpului Didactic pune la dispoziţia cadrelor didactice diverse proiecte de perfecţionare.
Reporter: Care ar fi aceste proiecte?
Cristiana Chira: Am vorbit de proiectul adresat profesorilor de ştiinţe tehnologice, dar, există şi un proiect care se adresează tuturor cadrelor didactice, proiect în care avem calitatea de parteneri. Este vorba despre „E-Formare-Competenţe integrate în societatea cunoaşterii”. Este vorba de formarea profesorilor centrată pe competenţe care e