Elena Udrea vrea să promoveze turismul românesc pe Facebook. Romania liberă a întrebat câţiva experţi din online-ul românesc ce cred despre această nouă iniţiativă.
Sorin Tudor, specialist în comunicare online, este de părere că o concretizare a colaborării Ministerului Turismului cu Facebook, ar aduce avantaje ambelor părţi.
"Facebook este "pe val" în ceea ce priveşte atenţia pe care mass-media tradiţionale şi comunitatea Web 2.0 o acordă subiectului, prin urmare, chiar şi anunţul public al acestei intenţii este un câştig în termeni de imagine." spune Tudor. "La fel, în cazul în care evetualul contract va fi încheiat, România va beneficia, probabil, de acoperire mediatică doar prin intermediul acestui anunţ" adaugă specialistul.
Ideea este împărtăşită şi de Cristian Manafu, consultant la o companie de PR. Totuşi, el subliniază că o strategie de promovare pe Facebook este insuficientă pentru popularizarea turismului.
"Ideea promovării României, în general, este una bună, iar folosirea canalelor noi de comunicare ar trebui să ne bucure. Mai mult însă ne-ar bucura o strategie completă pentru susţinerea turismului românesc, care nu începe niciodată cu procesul de comunicare. Dar nu putem ignora ideile bune, Facebook este cea mai mare platformă online de promovare şi alegerea făcută de minister este una inspirată. Văd însă o mare provocare. Cine va implementa această strategie şi va intreţine prezenţa României şi cu ce costuri?", afirmă pentru RL Online, consultantul Cristian Manafu.
Succesul nu poate fi total
Cum era de asteptat însă, succesul turismului românesc nu este garantat de prezenţa pe Facebook.
"Dacă aceasta iniţiativă va fi un succes? Este greu de spus fără a defini în prealabil dacă prin succes înţelegem câştigul în termeni de imagine sau creşterea numărului de turişti. Dacă luam în calcul cea de a doua variantă trebui