Surse din rândul anchetatorilor susţin că accidentul în care doi piloţi şi-au pierdut viaţa a fost produs de o problemă tehnică a motorului. Sursa: AGERPRES
Comisia de anchetă a tragediei de luni de la Câmpia Turzii, când doi piloţi şi-au pierdut viaţa în urma prăbuşirii avionului MiG 21 Lancer, a recuperat ieri cutia neagră a avionului şi a stabilit filmul evenimentelor.
Potrivit anchetatorilor, accidentul a fost provocat de o defecţiune tehnică. De altfel, potrivit unor surse militare, mare parte din cele aproximativ 20 de accidente cu MiG-uri din 1993 încoace au fost determinate de starea tehnică depăşită a acestor aparate.
Defecţiune tehnică majoră
În cursul nopţii de luni spre marţi, anchetatorii au recuperat cutia neagră şi rămăşiţele pământeşti ale piloţilor Laurenţiu Chiriţă şi Sorin Avram. "Nu s-a mai descoperit mare lucru din trupurile lor. Am reuşit să-i identificăm după verighete", a declarat un ofiţer din cadrul Flotilei 71 Aeriană de la Câmpia Turzii, care a participat la misiunea de recuperare.
Ieri, comisia de anchetă a reuşit să reconstituie filmul prăbuşirii avionului MiG 21 Lancer. La ora 13.03, avionul a decolat executând o misiune meteo pentru un exerciţiu comun româno-american. În jurul orei 13.10, MiG-ul 21 Lancer, în timp ce se îndrepta spre capătul pistei pentru a executa o trecere transversală deasupra acesteia, a suferit o defecţiune tehnică majoră ce a dus la oprirea motorului.
"MiG-ul 21 Lancer nu are portanţă aproape deloc, iar când rămâne fără motor cade pur şi simplu ca o piatră. În acest caz, pilotul Laurenţiu Chiriţă a încercat să ridice botul avionului pentru a câştiga altitudine şi a reuşi o aterizare forţată. Numai că manevra nu a reuşit, iar avionul s-a răsucit, iar o catapultare a devenit imposibilă", ne-au declarat surse apropiate anchetei.
Cei d