Data-limită de 1 noiembrie de la care anvelopele de iarnă deveneau obligatorii a trecut, deoarece persistă dilema: ce fel de cauciucuri de iarnă să fie? La nivel european nu există o definiţie standard.
Folosirea anvelopelor de iarnă, prezentată recent ca obligatorie de la data de 1 noiembrie, este încă facultativă atât pentru automobilişti, cât şi pentru transportatorii rutieri, deoarece nu s-a reuşit încă adoptarea legislaţiei necesare. Potrivit comisarului şef al Poliţiei Rutiere, Lucian Diniţă, în privinţa obligativităţii dotării autoturismelor cu astfel de anvelope este aşteptată încă decizia Parlamentului, unde mai multe comisii lucrează la modificarea legislaţiei rutieră. „La acest moment nu sunt obligatorii, deoarece nu există decizia Parlamentului. Nu vor fi permise anvelope de tip all-seasons, ci doar cele de iarnă", a spus ieri comisarul.
Camionagiii, băgaţi în ceaţă
Anunţurile repetate privitoare la introducerea obli-ga-tivităţii anvelopelor de iarnă în transporturile rutiere a adunat transportatorii rutieri la uşa distribuitorilor de anvelope. Totuşi, prevederile ordinului sunt necunoscute inclusiv pentru directorii Autorităţii Rutiere şi Registrului Auto. „Nu e treaba noastră să stabilim de care anvelope, noi le luăm de bune odată ce au avizul Registrului Auto", spune directorul Autorităţii, Florin Coman. Conducerea Registrului Auto a recomandat Ministerului Transporturilor folosirea anvelopelor M+S, însă nu se ştie ce va ieşi în final de la Transporturi. Oficiali ai patronatelor transportatorilor rutieri solicită ministerului mai întâi o definiţie a anvelopelor de iarnă, la nivel european nefiind un consens. Potrivit comercianţilor, odată cu anunţurile lui Boagiu, cererea de anvelope a crescut simţitor, iar stocurile au ajuns la limita inferioară. Există doar câţiva mari producători de anvelope de iarnă conform definiţiei stricte a