Primăria Constanţa a inaugurat ieri mai multe birouri de relaţii cu publicul, care au fost mutate în City Mall, un centru comercial amplasat în centrul oraşului, în Parcul Tăbăcărie. Aici, la etajul al doilea funcţionează, de la începutul săptămânii, Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor, Centrul de Informare Cetăţeni, precum şi un birou al Serviciului Public de Taxe, Impozite şi alte Venituri la Bugetul Statului.
„Uite aşa am făcut noi o treabă evreiască, adică primăria nu plăteşte nimic. Cei de la mall au avut ideea asta. Ea este practicată în mai multe malluri din lume, am înţeles că şi în alte oraşe din ţară", a spus ieri, la inaugurare, primarul Constanţei, Radu Mazăre. Primăria va plăti numai utilităţile.
În ciuda mutării într-un spaţiu nou, mai mare, cozile nu au lipsit, chiar la vizita edilului. Acesta a precizat însă că în scurt timp va fi implementat un sistem nou. „Vor face şi un management de gestionare a cozilor, care sperăm noi să nu mai fie. Omul va primi un bileţel, el se va plimba prin mall, va bea o cafea, îşi va cumpăra ceva şi pe plasmele din mall va fi afişat rândul pe care îl are şi dacă s-a ajuns la acel rând", a explicat Mazăre. Potrivit autorităţilor, mutarea serviciilor primăriei este benefică şi pentru mall, pentru că va fi un trafic mai mare de cetăţeni, deci de potenţiali cumpărători. Directorul City Mall, Sorin Scântei, a declarat că Primăria semnat un contract pe doi ani pentru cele două sedii ale Centrului de Informare Cetăţeni şi Serviciului pentru Evidenţa Populaţiei aflate în incinta mallului. În primele şase luni autorităţile locale nu vor plăti nici facturile la utilităţi.
Utilităţi în loc de magazine
La etajul al doilea al mallului, pe lângă serviciile primăriei şi‑au mai deschis birouri de relaţii cu publicul sau de încasări mai multe societăţi comerciale sau regii: Congaz (distribui