De la 1 ianuarie, braşovenii îşi vor primi cărţile de muncă pentru a le păstra acasă. Deocamdată nu se ştie dacă cele peste 100.000 de documente vor fi trimise prin intermediul firmelor la care au lucrat sau oamenii vor face coadă la Inspectoratul de Muncă
De la anul, Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Braşov scapă de toate carnetele de muncă, majoritatea adunate în ultimii 20 de ani. Modernizarea sistemului de management al evidenţei salariaţilor impune ca aceste documente să revină în posesia proprietarilor - în număr de peste 100.000 numai la nivelul judeţului Braşov. Nici conducerea ITM nu ştie cum se va derula acest proces, însă are la dispoziţie 6 luni pentru a duce sarcina la îndeplinire. Nu este exclus ca mii de braşoveni să facă cozi imense la sediul instituţiei.
„Avem obligaţia să predăm carnetele de muncă titularilor. Aceste carnete de muncă nu vor mai fi în evidenţa Inspectoratului Teritorial de Muncă de la 30 iunie 2011. Ceea ce ştim noi este că evidenţierea angajaţilor va fi prin sistemul electronic Revisal. Ni s-a promis de la Bucureşti că acest program va fi foarte bine pus la punct, perfectat la maxim, utilizabil de la 1 ianuarie fără niciun fel de probleme”, a declarat Doina Jucălea, inspector-şef ITM.
Evidenta salariaţilor va fi realizată exclusiv electronic, pe baza programului Revisal, care va putea fi actualizat de firme on-line. Societăţile vor fi obligate în continuare să încheie contracte de muncă, însă acestea nu vor mai fi trimise pentru înregistrare la inspectorat. Întrucât angajaţii vor avea singuri grijă de cărţile de muncă, firmele nu vor mai trebui să plătească comision de administrare către ITM, iar casieriile vor fi închise.
Totodată, nu se ştie ce se va întâmpla cu cei peste 20 de angajaţi care se ocupau de aducerea la zi a cărţilor de muncă. Ei s-ar putea reconverti în inspectori ai Corpu