Fondatorul celui mai popular site de socializare din lume, Ramu Yalamanchi, a stat de vorbă cu Evenimentul Zilei la How To Web, cel mai amplu eveniment dedicat antreprenoriatului online din România, despre cum să ai o afacere de succes pe Internet. Sursa: Vlad Stănescu
Evz.ro: De ce crezi că antreprenorii români nu au suficientă încredere în ei înşişi pentru a-şi promova proiectele la nivel internaţional?
Ramu Yalamanchi: Deseori mă întreabă lumea de aici cum sunt antreprenorii români faţă de cei din alte ţări. Cred că sunt oameni foarte talentaţi şi deştepţi, dar problema lor este că nu construiesc pentru piaţa globală, ci mai mult pentru cea locală. De ce le lipseşte încrederea în ei? Cred că răspunsul este că habar nu au cine le este concurenţa. Românii pe care i-am cunoscut eu sunt oameni foarte pricepuţi şi cred că foarte mulţi sunt talentaţi, dar nu îşi cunosc bine potenţialul.
Care sunt calităţile unui bun antreprenor de online?
Sunt mai multe aspecte de abordat aici. Dacă ne gândim la o idee simplă, de la care porneşti şi pe care vrei să o dezvolţi trebuie să te gândeşti cât de fiabilă este şi dacă o poţi construi singur sau ai nevoie de un partener.
Spre exemplu, dacă este un proiect de consum, trebuie să îţi dai seama cu adevărat care sunt nevoile pieţii. Pentru asta ai nevoie atât de calităţi care ţin de aptitudinile tehnice, cât şi de marketing. Adică să prevezi dacă oamenii vor folosi sau nu produsul tău, să îl construieşti accesibil şi apoi să poţi măsura efectul asupra consumatorilor. Aşa începi un proiect. Dar ca să îl duci mai departe, ai nevoie de o altă calitate: să ştii cum să te comporţi cu oamenii. La început ai o idee, o dezvolţi, o testezi, vezi că merge, dar mai departe ai nevoie atât de oameni care să consume produsul tău, cât şi de oameni care să te susţină. De aceea, felul în care te porţi cu oamenii este cru