150 de reclamaţii s-au întregistrat, în ultimele 7 zile, la Protecţia Consumatorului. Acestea se referă la transformarea comisionului de risc într-unul de administrare. Protecţia Consumatorului ameninţă cu amenzi maxime cele două bănci care au strâns cele mai multe nemulţumiri.
În ultimele 7 zile, la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Cluj au fost înregistrate nu mai puţin de 150 de noi reclamaţii, prin care clujenii care au contractat credite bancare se plâng de transformarea - spun ei, ilegală - a comisionului de risc într-unul de administrare. „Noi am invitat toate băncile la o masă a negocierilor în urmă cu aproximativ o lună. Urma ca reprezentanţii acestora să remedieze situaţia. Săptămâna trecută, însă, reclamaţiile au început din nou să curgă la CJPC", arată Mircea Radu, comisarul şef adjunct al CJPC Cluj. „În urma discuţiilor şi verificărilor efectuate atunci, patru bănci au primit avertisment, iar altele trei, amenzi în valoare totală de 200.000 de lei. Săptămâna viitoare, vom face noi verificări în baza acestor plângeri, şi vom da, de această dată, amenzi maxime - 100.000 de lei - şi vom cere sistarea activităţilor de creditare până la soluţionarea problemelor", completează Radu.
„Nu e corect!"
„Actele adiţionale nu s-au refăcut. Am tot aşteptat să primesc modificările sau măcar să fiu invitată la sediul băncii. Nimic. Am ajuns la limita răbdării, aşa că am reclamat la CJPC", spune Rodica Negrescu, o economistă de 51 de ani din Cluj-Napoca, care a contractat un împrumut bancar de 42.000 de lei. „Plătesc o rată lunară de aproape 700 de lei. Comisionul de risc, pe care mi l-au vârât pe gât sub formă de comision de administrare a contului, înseamnă 60 de lei pe lună", explică, revoltată, femeia.
Băncile se scuză
„Includerea activităţii de urmărire a riscurilor, precum şi a contraval