Dragostea pentru istoria locomotivelor cu aburi l-a adus pe Georg Hocevar în ţinuturile Hunedoarei, unde de mai bine de zece ani se ocupă de recondiţionarea acestor maşinării ale trecutului.
Austriacul Georg Hocevar a luat o decizie cel puţin ciudată când, datorită pasiunii pentru locomotivele cu aburi, a decis să se stabilească în România, să locuiască într-un ţinut izolat al Ţării Moţilor, semnificativ totuşi pentru istoria feroviară a românilor.
Delia Hirghiduşi este artista imaginilor cu mesaj
Georg Hocevar a renunţat la confortul traiului în Austria natală pentru a se dedica hobby-ului său mai puţin obişnuit. În urmă cu mai bine de zece ani, austriacul a venit pentru prima dată în România, ştiind că era ultima ţară din Europa unde mai putea vedea la lucru vagoanele trase de mocăniţe pe liniile ferate înguste.
Radu Dinu a traversat Alpii cu bicicleta
Treptat, a reuşit să pună pe picioare un atelier de recondiţionare a pieselor feroviare, iar pasiunea lui dintotdeauna i-a devenit meserie de bază. „Dintotdeauna mi-au plăcut trenurile. M-am născut într-o zonă în care au circulat locomotive cu aburi din perioada Imperiului Austro-Ungar şi cred că de acolo m-am inspirat”, a povestit Georg Hocevar.
Misiune de salvare
În ultimii ani, Hocevar a reuşit să salveze de la dispariţie zeci de astfel de locomotive şi vagoane, care urmau să ajungă dezasamblate, la fier vechi. În atelierul său de la Crişcior, mocăniţele scoase de ani buni din uz şi-au recăpătat utilitatea şi aspectul romantic al vremurilor lor de graţie. Mai mult, Georg Hocevar a reînfiinţat tronsonul de cale ferată îngustă care leagă localităţile Crişcior şi Brad, singurul aflat în funcţiune în judeţul Hunedoara. Celor aproximativ zece kilometri de drum de fier le-a dat un scop turistic.
Adriana Klein este dedicată pasiunii pentru pictură
Cla