Înmatriculările Renault şi Dacia în Germania au scăzut mai mult decât piaţa
În Spania situaţia nu este roză, dar declinul a fost ceva mai mic
Renault şi Dacia nu au avut parte de o lună bună în octombrie cu scăderi importante pentru cele două mărci pe două pieţe importante pentru grup, Germania şi Spania. Înmatriculările de autoturisme Renault şi Dacia în Germania au scăzut cu 36,1% în octombrie, la 14.484 unităţi, în timp ce piaţa pe ansamblu a pierdut 20%, la 256.775 de unităţi, potrivit datelor anunţate de Oficiul de Înmatriculări Auto german KBA, citat de Mediafax.
Grupul francez Renault a avut, împreună cu Dacia, o cotă de piaţă de 5,6%, comparativ cu 4,3% în septembrie şi 6% în august. Cote de piaţă mai mari au avut în luna octombrie Volkswagen (20,3%), Mercedes (11,1%), BMW-Mini, Audi, Ford şi Opel. Din 32 de constructori analizaţi, 12 au avut evoluţie pozitivă în octombrie.
În primele 10 luni cota de piaţă a Renault-Dacia a fost de 5,3% în Germania
În primele 10 luni ale anului, înmatriculările Renault-Dacia au coborât cu 34,5%, la 128.597 unităţi, scăderea fiind mai mare decât cea a pieţei, de 26,8%, la 2,42 milioane de unităţi. În ianuarie-octombrie, doar Land Rover, Jaguar şi Nissan-Infiniti au consemnat creşteri de vânzări.
Cota de piaţă a Renault-Dacia a fost de 5,3% în primele 10 luni. Lider în Germania a rămas în perioada respectivă grupul Volkswagen cu 21,5%, urmat de Mercedes cu aproximativ 9,6%, BMW-Mini a avut 9%, Opel circa, 7,8%, Audi a avut 7,6% şi Ford a ocupat 6,9% din piaţă.
Germania a fost, anul trecut, principala destinaţie de export a Dacia, cu 84.708 unităţi vândute, în urcare cu 231,3% faţă de 2008, datorită programului de înnoire a parcului auto derulat de Guvernul german.
Declinul Dacia în Spania de aproape 22% în octombrie, piaţa a coborât cu 37%
Înmatriculările de autove