Reţeaua germană de magazine de cosmetice şi bunuri de larg consum DM Drogerie Markt, cu afaceri de 5,7 mld. euro la nivel mondial, vrea să încheie anul viitor cu 50 de magazine şi circa 350 de angajaţi, după doi ani în care compania şi-a dublat vânzările.
Milan Radin, directorul general al Drogerie Markt România, concentrează într-o singură frază evoluţia companiei sale în ultimii trei ani: "Trebuie să te temi când toţi sunt lacomi şi se extind agresiv, iar când toţi se tem, se restructurează, taie costuri, trebuie să începi ofensiva".
Când vorbeşte de perioada de "lăcomie", Radin se gândeşte la 2007-2008, când piaţa fierbea la euforia aderării la Uniunea Europeană.
"În urmă cu trei ani, când am intrat prima dată în România, dădeam un telefon pentru a închiria un spaţiu şi primeam un nivel al chiriei de 70 de euro pe metrul pătrat doar dacă eram bancă. Pentru noi metrul pătrat era dublu, adică mult mai mare decât în Viena sau München. Asta ne-a arătat clar că în Bucureşti, cel puţin, nu putem începe decât timid. Atunci am atacat România doar periferic, unde ne-am putut permite chiriile", a declarat pentru ZF directorul general al reţelei de drogherii.
Primele magazine în galeriile hipermarketurilor Real
Galeriile hipermarketurilor Real s-au numărat printre singurii parteneri care le-au acordat germanilor cinci spaţii pentru primele magazine din România, în Timişoara, Bucureşti, Galaţi, Deva şi Cluj.
Dacă primele trei magazine au fost deschise cu şapte angajaţi, în prezent de reţeaua de 30 de unităţi se ocupă peste 200 de persoane.
DM Drogerie Markt a căutat încă de la început spaţii comerciale stradale, dar doar după ce a deschis 17 unităţi a reuşit să semneze contracte şi pe arterele pietonale. "În urmă cu 2-3 ani contractele se încheiau pe unu sau doi ani, iar noi aveam nevoie de o perioadă de cel puţin 10