Veniturile Romtelecom au scăzut cu 6,5%, la 181 de milioane de euro, din cauza măsurilor de austeritate şi a creşterii şomajului, potrivit raportului OTE.
"În trimestrul al treilea, mediul de consum din România a fost din nou afectat negativ de scăderea veniturilor populaţiei, de creşterea TVA, avansul şomajului, cât şi de inflaţia peste aşteptări", se arată într-un raport prezentat joi de grupul elen OTE, acţionarul majoritar al companiei. Romtelecom a înregistrat pierderi operaţionale de 13,9 milioane euro în trimestrul al treilea, iar veniturile au scăzut cu 6,5%, la 181 de milioane de euro.
Baza de abonaţi a crescut pe segmentul de internet
Baza de clienţi a crescut însă cu 23% pe serviciile de internet, de la 764.708 la 947.379 de utilizatori, şi pe cele de televiziune (satelit şi broadband), de la 831.043 la puţin peste un milion. "În comparaţie cu trimestrul al treilea din 2009, în acest an Romtelecom a continuat să înregistreze o creştere a numărului de abonamente, cu o rată evident mai mică decât înainte de criză, atingând un total de aproximativ 4,6 milioane de abonamente", a precizat Yorgos Ioannidis, directorul Romtelecom.
Numărul liniilor de telefonie fixă operate de companie a scăzut cu 6,3% în perioada 1 octombrie 2009 - 30 septembrie 2010, la 2,63 de milioane.
La nivelul primelor nouă luni ale anului, veniturile Romtelecom au scăzut cu 7,5%, la 546 de milioane de euro, iar pierderile operaţionale au fost de 52 de milioane de euro. În aceeaşi perioadă a anului trecut, compania raporta venituri de 591 de milioane de euro şi un profit operaţional de 20,3 milioane de euro.
Costurile programului de disponibilizare voluntară a angajaţilor au fost de 23,7 milioane de euro în perioada ianuarie-septembrie, faţă de 5,1 milioane de euro în acelaşi interval al anului trecut.
OTE mai este prezent în Români