La Timişoara, traficul rutier s-a aglomerat de la an la an, iar faptul că maşinile circulă bară la bară aproape la orice oră din zi, pe arterele principale, nu mai este o noutate. Situaţia se agravează mai ales în zona trecerilor la nivel cu calea ferată, unde răbdarea şoferilor este pusă la grea încercare. Traficul este blocat minute în şir din cauza circulaţiei feroviare dirijate de bariere… manuale. Singura soluţie pentru fluidizarea traficului ar fi construirea de pasaje rutiere peste liniile ferate, spun ceferiştii. Însă, un astfel de proiect este, în actualele condiţii, utopic.
Timp de aşteptare maxim la bariere
Parcul auto al judeţului a crescut spectaculos de la an la an, în medie, cu peste 15.000 de autovehicule, ajungând în acest an la peste 197.000 de vehicule, potrivit statisticilor Serviciului Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor Timiş. Acestora li se adaugă maşinile aflate în tranzit. Aşa se face că Timişoara este tranzitată zilnic de aproximativ 380.000 de autovehicule, conform estimărilor Direcţiei Drumuri şi Transporturi din cadrul Primăriei Timişoara.
În fiecare zi, la Timişoara, nervii conducătorilor auto sunt întinşi la maximum din cauza cozilor formate la intersecţiile semaforizate. Situaţia este şi mai tensionată în zonele cu treceri la nivel cu calea ferată, unde maşinile pot aştepta şi o jumătate de oră să treacă de barieră. Şoferii se plâng că bariera este pusă cu mult înainte să treacă trenul, iar până la ridicarea acesteia sunt deja create ambuteiaje în trafic. Astfel de situaţii se întâlnesc mai ales în zona Pădurea Verde, unde cozile, în mare parte formate din maşini de mare tonaj, se întind uneori şi pe un kilometru, blocând totodată şi circulaţia tramvaielor de pe linia 1 şi 2.
De multe ori, şoferii nu mai au răbdare să aştepte minute în şir să treacă trenul şi, gândindu-se că