Achiziţionate doar de două luni, cele 50 de adăposturi moderne pentru transportul public au sticlele sparte şi sunt pline de afişe. În loc să se ocupe de întreţinerea modulelor nou-nouţe şi să pună Poliţia Comunitară să le supravegheze, edilii oraşului au pasat responsabilitatea regiei de transport.
Şefii din Palatul Roznovanu au achiziţionat în luna august 50 de staţii RATP prin programul Archimedes.
50 de staţii de autobuz amenajate pe bani europeni
Iaşi: De tot râsul: Au pus staţia chiar pe pista destinată bicicliştilor (Foto)
În schimbul sumei de 780.000 de lei din bani publici, firma Smart Production le-a montat în locul staţiilor vechi şi le-a dotat cu copertine, bănci de inox, bare pentru accesul persoanelor cu handicap şi panouri de informare cu traseele regiei de transport.
Acum, majoritatea adăposturilor arată deplorabil, iar poliţiştii comunitari trec pe lângă ele fără să ia nicio măsură.
„Amenzile pentru vandalizarea şi distrugerea refugiile sunt între 260 de lei şi 500 de lei. Nu am amendat pe nimeni până acum deoarece este foarte dificil. Ar trebui să prindem în flagrant", a spus Nicoleta Deciu, purtătorul de cuvânt al Poliţiei Comunitare.
Edilii au renunţat imediat la administrarea staţiilor după ce au fost criticate de ieşeni din cauza infiltraţiilor de apă. Aceştia au pasat responsabiluitatea RATP-ului, pe motiv că nu au personal specializat în organigrama instituţiei pentru întreţinerea lor.
„Primăria renunţă la administrarea lor deoarece întreţinerea şi afişajul pe city-light-uri se face cu personal specializat şi autorizat RATP şi pentru că staţiile nu sunt generatoare de venituri", a spus Mihai Chirica, directorul tehnic al Primăriei.
„Arată jalnic şi Poliţia nu fac nimic"
Cu autobuze şi tramvaie vechi de câteva decenii, biletele care sunt mai scumpe faţă de alte oraşe, şi noile staţiile