Regia ARBOmedia a lansat oficial, miercuri seara, serviciul ARBOtv, prin care va vinde spatiul publicitar pentru 13 posturi locale de televiziune. Compania, care vinde publicitate si pentru ziare si posturi de radio locale, incearca sa se pozitioneze astfel intr-un "one stop shop" in vanzarile de publicitate in mass-media locale. Extinderea operatiunilor are loc in contextul in care, la nivel european, compania-mama ARBOmedia trece printr-o serie de schimbari in relatia cu grupul Goldbach, care a preluat-o in 2008.
ARBOtv va vinde spatiul publicitar pentru 13 posturi de televiziune ce acopera judetele Arges, Botosani, Braila-Galati, Constanta, Dambovita, Hunedoara, Iasi, Neamt, Prahova, Satu Mare, Sibiu, Suceava, Targu Mures. Posturile au incheiat contracte de exclusivitate cu ARBO, care spera sa isi extinda numarul de statii la 25 (acoperire de 60% din teritoriul tarii) pana in primavara anului viitor.
ARBOmedia a vandut si in trecut publicitate TV, ocupandu-se in perioada 1999-2005 de vanzarea spatiului publicitar al TVR, iar apoi, inainte de a inchide departamentul TV, de vanzari pentru cateva posturi de nisa.
O problema pentru dezvoltarea vanzarilor TV locale este, potrivit reprezentantilor ARBO, lipsa datelor de audienta. Ei spun ca pentru inceput vor incerca sa compenseze aceasta lipsa cu studii realizate deja de posturile locale si prin cooptarea acestora intr-un studiu comun de evaluare a audientelor.
ARBOmedia este condusa de Thomas Landolt, care a preluat pozitia de director la inceputul anului, cand fostul sef Silviu Ispas a parasit compania, infiintandu-si propria regie de vanzari de publicitate pentru presa locala. Thomas Landolt era, la acea data, CEO al ARBOmedia AG si sef peste operatiunile internationale ale grupului elvetian Goldbach, pozitii pe care si le-a mentinut si dupa preluarea conducerii operatiunii din