UPC Romania , unul dintre principalii furnizori de servicii telecom pe piata locala, continua sa creasca pe cablu digital si televiziune digitala prin satelit, cele mai importante segmente pentru companie, dar in trimestrul al treilea operatorul a continua sa scada pe cablu analogic, telefonie si internet, conform raportului Liberty Global, grupul american ce controleaza UPC.
Astfel, la finalul lui septembrie, UPC avea 263.600 de utilizatori de cablu digital, mai mult cu 9.600 de clienti fata de iunie 2010 si cu 60.700 comparativ cu finalul trimestrului al treilea al anului trecut.
Pe segmentul de televiziune digitala prin satelit, compania inregistra la sfarsitul lui septembrie 198.200 de clienti cu 10.800 in crestere fata de finalul primei jumatati de an si mai mult cu 36.600 comparativ cu septembrie anul trecut.
„Este o evolutie care demonstreaza faptul ca exista in continuare cerere pe piata pentru produsele cu functii suplimentare si tehnologii avansate si, de aceea, am continuat sa ne extindem serviciile digitale in noi orase, precum Petrosani, Petrila, Medgidia” , afirma oficialii operatorului.
UPC ofera 115 canale in grila digitala de programe, pentru 50 de lei.
Totodata, serviciul de televiziune digitala de inalta definitie, lansat in toamna anului trecut, a ajuns la 16.000 de abonati.
Pe de alta parte, compania a continuat sa scada pe televiziune analogica, diminuarea numarului de clienti fiind determinata si de migrarea unor utilizatori catre serviciul digital.
Operatorul inregistra in urma cu o luna 694.000 de abonati de cablu analogic, mai putin cu 42.900 fata de iunie si in scadere cu 178.600 fata de septembrie 2009.
Perioada iulie-septembrie a fost in acelasi timp al doilea trimestru consecutiv cand compania a continuat sa inregistreze o scadere a numarului de abonati de internet si telefonie fixa