Sute de români au fost expropriaţi degeaba, deoarece autostrăzile care ar fi trebuit să se construiască pe amplasamentul lor nu s-au mai realizat niciodată. Deşi stau nefolosite, proprietarii nu şi le pot dobândi înapoi, deoarece Guvernul nu găseşte timpul necesar întocmirii actelor de restituire.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) are în portofoliu cel puţin 70 de hectare de teren, rezultate în urma exproprierilor efectuate pentru construirea unor autostrăzi care niciodată nu se vor face. În principal terenurile erau necesare construirii autostrăzii Transilvania, unde Bechtel, firma americană care o realizează s-a jucat de-a proiectarea, şi autostrăzii Comarnic Braşov. Constructorii acesteia, Vinci şi Aktor au reziliat contractul, lăsând statul român ca pe o mireasă părăsită în noaptea nunţii.
Statul a expropriat pentru constructorii care au plecat
Netrecându-i prin cap că va păţi o asemenea ruşine, CNADNR a expropriat înainte de semnarea contractului pentru concesiunea autostrăzii Comarnic-Braşov 239 de proprietari, deţinători ai unei suprafeţe totale de 32 hectare de teren în localităţile Râşnov şi Cristian din Braşov. Deşi hotărârea de guvern spune că trebuiau expropriate 39 de hectare, CNADNR a luat doar 32 de hectare sau, mai bine zis „doar" 229 din cele 236 de proprietăţi deoarece nu a mai avut bani să plătească expropriaţii. Dacă cele mai mici loturi au fost de câţiva metri pătraţi, cele mai mari au depăşit un hectar, un caz unic fiind cel al primăriei Râşnov care a pierdut în total peste 6 hectare. Sumele plătite de stat au fost de 11,3 milioane lei, adică aproximativ 2,5 milioane euro.
Speranţa CNADNR moare ultima
Acum statul stă şi se uită la terenuri şi nu are ce face cu ele. Faptul că autostrada se va construi într-o zi este o speranţă. „Terenurile nu sunt pierdute, căci proiectul se