Republica este în mare fierbere. Cîţiva români din România (puţini) au băgat de seamă că există o campanie electorală extrem de dură dincolo de Prut. Mai ştiam noi cîte ceva despre Voronin şi comunişti, despre Lupu, Chirtoacă, Filat sau Ghimpu. Cam atît. Mai dăm atenţie „fraţilor“ doar la evenimente excepţionale, cum au fost cele violente de anul trecut. Aşadar, atenţia pentru cele curente (politice, sociale sau economice) este minimală. Rezistente sînt şabloanele. Avînd în vedere că nu am căderea circumstanţială de a mă exprima despre politichia din Republică pînă după alegeri şi nici competenţa analistului profesionist, că nu sînt vreun bun cunoscător al partidelor moldoveneşti, mă voi mulţumi cu o descriere frivolă a potenţialului de entertainment din cealaltă capitală europeană vorbitoare (parţial) a limbii române.
După modelul revistelor glossy, iaca indicaţii preţioase de loasir în Chişinău. În primul rînd, evitaţi magazinele de firmă cu nume occidental, din mall-uri sau de pe celebrul bulevard Ştefan cel Mare. Am constatat, după nenumărate experienţe personale, că, pe măsură ce te îndepărtezi de Londra, Paris sau Milano, preţurile cresc direct proporţional cu distanţa exprimată în kilometri. Prin urmare, şopingul de tip Hugo Boss sau Armani este mai ieftin la Bucureşti decît la Chişinău, după cum este mai ieftin la Londra decît la Bucureşti. Prin urmare, trecem la nivelul B: cadouri „cu specific“, pentru cei de-acasă.
DE ACELASI AUTOR Ne consultă Europa! Utilităţi particulare Priorităţi rurale Sînt expirat Ideea generală în România este că vinul moldovenesc este al naibii de bun şi ieftin. Am tot căutat să mă conving. Astfel, confirm o dată în plus validitatea teoremei de mai sus, exprimată, de data asta, în cazul preţurilor din alimentară: cu cît te îndepărtezi de Bruxelles, cu atît politicile concurenţiale sînt mai slabe, deci preţurile la