„Sămânţa de scandal" a românilor, prezentă în mod normal în viaţa de zi cu zi, s-a dezvoltat viguros şi „pe sticlă". Emisiunile televizate de tipul talk-showurilor mondene şi a reality-showurilor au prins la un public care, din plictiseală, din incultură sau din nevoia de evadare din cotidian, a ales să asculte mărturisirile picante ale vreunei vedete dornice de publicitate sau certurile unei adolescente răzvrătite şi a unor părinţi obtuzi.
Citeşte şi:
Cum am ajuns pe maidan în faţa televizorului?
Românii nu se mai dezlipesc de televizor
„Băutură, băutură şi manele
Şi femei de şapte stele
Băutură, băutură şi gagici,
Nu aş mai pleca de aici.
Viaţa mea de bagabont
Aş schimba-o dat nu pot,
Nici nu pot şi nici nu vreau
Să trăiesc fără să beau"
Acestea sunt versurile unei melodii interpretate de cântăreţul Cristi Dules, pe care mai multe tinere participante la concursul „Bomba Sexi" au dansat în cadrul unei ediţii a emisiunii „Acces Direct", difuzată de Antena 1, în aprilie, anul acesta. Ora de transmisie a fost între 17.00 şi 19.00, motiv pentru care Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a trecut abaterea în Raportul de monitorizare din aprilie 2010.
Conflict şi agresivitate, în loc de mediere
Însă, „Acces Direct" nu se încadrează în „prime time" (intervalul orar 19.00-23.00 - n.r.). Pentru această perioadă a zilei, telespectatorii au la dispoziţie producţii tv precum, „Fata lui tata", „Ochii din umbră" (ambele de la Kanal D), „Iubire interzisă", „Copii contra părinţi" (ambele de la Naţional TV) şi „Îmblânzirea scorpiei" (Prima TV). Acestea sunt reality-showuri care prezintă conflictele dintre mai multe personaje fictive drept situaţii reale din vieţile românilor de rând. Telespectatorii care, însă, sunt mai interesaţi de vedetele româneşti au la dispoziţie talk-showuri precum „Agent