* poreclele pe care elevii le primesc la şcoală pot genera, mai târziu, comportamentele violente * psihologii avertizează că trei sferturi dintre elevi sunt victime ale acestei forme de agresivitate * culmea, cei mici recurg la îmbrânceli şi bătăi, cei mari folosindu-se mai mult de violenţa verbală * pentru a preveni delincvenţa juvenilă, poliţiştii derulează ample campanii în şcolile din municipiu şi judeţ * ei îi învaţă pe tineri cum să iasă din situaţii limită, pentru ca viaţa să nu le fie pusă în pericol
"Chiorule!", "Handicapatule!", "Ţiganule!" sunt doar câteva din miile de porecle răutăcioase suportate de unii elevi de la colegii lor de şcoală. Mulţi dintre ei le resimt ca pe ceva profund negativ, mai ales că, auzite şi de prieteni, ele încep să-i urmărească şi în afara şcolii, punându-i în situaţii jenante. De altfel, în şcoli sunt mii de cazuri de violenţă fizică, verbală sau pasivă. Nu sunt cazuri foarte grave, dar depăşesc limitele fireşti. Cele mai multe apar în cartiere, unde copiii preiau comportamentele zonei, dar şi în liceele medii. Aici elevii au situaţii materiale ceva mai bune, dar aptitudini cognitive mai reduse şi atunci încearcă să se impună, să se facă remarcaţi prin violenţă. Cei din liceele foarte slabe nu au bani şi teama de sancţiuni este mare, astfel că, spun specialiştii, nu-şi permit prea multe.
Psihopedagogul Cristina Nazare, din cadrul Centrului Judeţean de Asistenţă Psihopedagogică, a precizat că trei sferturi dintre elevii brăileni au porecle răutăcioase, care sunt, de fapt, forme de agresivitate, în special la elevii mai mari. În general, sunt vizate defectele fizice şi comportamentul mai retras. Cei mici îşi "rezolvă" problemele cel mai des prin violenţă fizică şi mai puţin prin violenţă verbală. La liceu, în special în clasele mari, băieţii încearcă prin violenţă să se impună ca lideri informali. "Cazuri atât de g