Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a alocat 60 000 de lei pentru iluminatul public din tunelul de pe DN7c. În aceste zile se fac ultimele probe, urmând ca şoferii să se bucure de lumina din tunel de abia de la 1 iulie 2011, când Transfăgărăşanul va fi redeschis.
CITIŢI ŞI:
Transfăgărăşan se închide între Bâlea Cascadă şi Piscu Negru
Transfăgărăşanul,în topul celor mai spectaculoase drumuri din lume
Se face lumină la kilometrul 116 al Drumului Naţional 7c. După trei decenii în care nu a fost iluminat, tunelul de pe Transfăgărăşan, cel mai lung tunel rutier din România (care are, în total, o lungime de 885 metri), situat la cea mai mare altitudine (2044 metri) va fi, în sfârşit, racordat la reţeaua de energie electrică. Încă de ieri au început probele pentru darea în folosinţă a sistemului.
„Se lucrează şi astăzi, şi mâine, şi poimâine, pentru ca în maximum două săptămâni totul să fie gata. De abia acum am reuşit să facem rost de fonduri pentru racordarea tunelului la energie electrică şi ne bucurăm, era şi timpul”, spune Sebastian Aldea, şeful Direcţiei de Drumuri Naţionale Piteşti.
Iluminatul electric va fi pus în funcţiune, însă, la câteva zile după ce traficul pe DN7c a fost, oficial, închis.
9000 de lei, factura la curent
„Şoferii se vor putea bucura de ceea ce am realizat noi de abia la vară. Deşi, acum, chiar dacă oficial a fost închis, încă se mai poate circula pe Transfăgărăşan, pentru că vremea este deosebit de bună pentru această perioadă”, spune Mircea Roth, şef district Piscul Negru.
Curentul electric pentru tunelul Transfăgărăşanului va fi tras din judeţul Sibiu. Lucrarea totală a costat 60 000 de lei, în preţ intrând şi aproape patru kilometri de cablu care s-au folosit pentru branşamente.
Conducerea Direcţiei de Drumuri Naţionale Argeş estimează că factu