Cele mai puternice branduri auto şi-au lansat propriile biciclete. Sofisticate şi foarte scumpe. Asta nu-i împiedică pe români să le cumpere.
Vă aduceţi aminte de celebrele biciclete Pegas de pe timpuri? Cele cu şa lungă erau pentru băieţi. Sau de semicursierele ruseşti Sputnik? La mare căutare în România comunistă şi deloc ieftină. Costa 2.000 de lei, adică un salariu mediu . Şi la maşini la fel. Dacii de toate felurile şi cam atît.
Lucrurile s-au schimbat. Cu siguranţă, nu există brand auto care să nu fie văzut pe şosele din ţară. Mărcile importante, în special cele premium, şi-au extins ofertele, iar clienţii fideli mărcii respective îşi pot cumpăra şi biciclete cu aceeaşi siglă.
Ediţii limitate
Aşa a apărut bicicleta Ferrari. CX 70. Nu este maşină. Ea se află deja în magazinul prezentare din Bucureşti . Este modelul de top al colecţiei italiene. Mai mult decît atît a fost produs în ediţie limitată. Doar 2.007 de bucăţi care se produc din 2007. România a primit doar două biciclete. Una a fost vîndută deja. Un fan înfocat al mărcii a scos cardul bancar din buzunar şi şi-a cumpărat numărul 106. A mai rămas 77.
Bine, Ferrari poate fi o ştachetă cam înaltă pentru mulţi. Dar mărcile premium sînt şi ele pe piaţă. Porsche, Lexus, BMW sau Mercedes oferă şi ele biciclete. Şi aici ai nevoie de un card sănătos alimentat. Atingi suta de milioane de lei vechi.
Uşor înseamnă scump!
Totul este în funcţie de dotări. Se poate opta şi pentru un motor electric. Dar şi pentru bicicletele hibride. Contează materialul, carbonul şi aluminiul sînt ultimele fiţe. Cu cît este mai uşoară, cu atît este mai scumpă. Schimbător de viteze automat? La maşini, nu? Pardon, şi la biciclete, electric. Sistem de frînare hidraulic, frîne cu disc ceramic, furci cu suspensii inteligente, amortizoare şi, bineînţeles, c