Profitul trimestrial al producatorului auto japonez Toyota s-a majorat de patru ori, pe baza reluarii cresterii vanzarilor si in ciuda ingrijorarilor privind calitatea masinilor, in special pe piata americana.
In perioada iulie - septembrie 2010, profitul Toyota a ajuns la 98,7 miliarde de yeni (1,2 miliarde de dolari), de la 21,8 miliarde de yeni, in perioada similara de anul trecut, relateaza Associated Press.
De asemenea, vanzarile companiei au crescut cu 5,8 procente, ajungand la 4,807 trilioane de yeni (59,5 miliarde de dolari).
Totusi, Toyota este singurul mare producator ale carui vanzari raman mici pe piata americana, in ciuda programului de reinnoire a parcului auto, din cauza problemelor legate de rechemarea a milioane de masini.
Pentru anul fiscal ce se va incheia in martie 2011, oficialii companiei au majorat prognoza de profit de la 340 de miliarde de yeni (4,2 miliarde de dolari) la 350 de miliarde de yeni (4,3 miliarde de dolari).
De asemenea, estimarea de vanzari a fost modificata in urcare, de la 7,38 de milioane de masini la 7,41 de milioane de masini, pe fondul cresterilor din Japonia, restul Asiei si Europa.
In ultimul an, Toyota a rechemat peste 11 milioane de automobile din intreaga lume pentru a repara o serie de probleme tehnice, inclusiv defectiuni la pedala de acceleratie, la frana si la motor.
De altfel, joi, compania a anuntat rechemara a 135.000 de masini din Japonia si Europa, din cauza unei probleme de software, ce ar putea bloca volanul.
In prima jumatate de an fiscal, profitul Toyota s-a ridicat la 289 de miliarde de yeni (3,6 miliarde de dolari), dupa ce, in perioada similara a anului fiscal anterior, compania inregistrase pierderi de 56 de miliarde de yeni.
Profitul trimestrial al producatorului auto japonez Toyota s-a m