UPC, numărul doi pe piaţa locală de servicii TV, a înregistrat în al treilea trimestru scăderi ale numărului de clienţi pe toate liniile de business, declinul cel mai puternic fiind înregistrat pe cablul analogic, arată datele financiare publicate de acţionarul majoritar, compania americană Liberty Global.
Pe televiziune, cel mai important business al UPC, compania a înregistrat la finele lunii septembrie 1,156 milioane de clienţi, în scădere cu 6,6% (81.300 de utilizatori) faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Cel mai afectat segment din portofoliul TV al UPC este cablul analogic, unde compania a ajuns la mai puţin de 700.000 de clienţi - pe fondul competiţiei dure cu RCS& RDS şi NextGen - compania de cablu a Romtelecom. Faţă de trim. 3 2009, UPC a pierdut 178.600 clienţi pe cablu analogic. Dintre aceştia 117.900 au renunţat complet la serviciile UPC, iar diferenţa a migrat spre cablul digital. Compania a ajuns astfel la 263.600 de clienţi pe cablul digital, o creştere de 30% (60.700 clienţi) faţă de anul precedent.
"Se poate observa o diminuare a numărului de clienţi pentru televiziunea analogică, aceasta fiind determinată şi de migrarea clienţilor analog către serviciul digital", a comentat Severina Pascu, directorul financiar al UPC. Ea a menţionat că rezultatele sunt şi un rezultat al unui an "plin de provocări", fără a face alte referiri la situaţia economică.
O altă zonă care a compensat prăbuşirea numărului de clienţi de pe cablul analogic a fost televiziunea prin satelit, unde compania a ajuns la 198.200 de clienţi, în creştere cu 23% (36.600 utilizatori) faţă de anul precedent.
UPC, care a pierdut locul 1 pe piaţa TV în faţa RCS&RDS, este acum presat puternic şi de Romtelecom, care a depăşit pragul de un milion de utilizatori. Romtelecom, care avea zero clienţi pe TV acum patru an